צרו קשר

היי,
שמנו לב שמשהו לא עובד כשורה ואנחנו פה לעזור :)



אנא בדקו אם שדות החובה מולאו בצורה נכונה,
במידה שעדיין אין שליחה, אנא לחצו על המלבן הורוד ושלחו לנו מייל ישירות: Info.masaot.halev@gmail.com מחכים לשמוע מכם/ן.

חזרה לאתר

Hi
We've noticed that something wasn't working properly and we were here to help (:



Please check if the required fields are filled in correctly,
If there is still a sending problem, please click on the pink rectangle below and email us directly. Info.masaot.halev@gmail.com Waiting to hear from you!

Back to site
לא מצליח/ה לשלוח?
אנא שלחו לנו מייל ל - Info.masaot.halev@gmail.com
סגור
שירות לקוחות 08-9472378

הצורך האנושי במגע

הצורך וההכרח האנושי במגע מול הבושה והאשמה האישית והחברתית שנלווית לכך.
החשיבות של מערכת יחסים רגשית, כחלק בלתי נפרד וקודם למערכת יחסים שכוללת מגע אינטימי

מגיעות אלי לקליניקה נשים בתחילת גיל השלושים עם אתגר די דומה ובעל מכנה משותף:
הן הגיעו עם לב וגוף סגורים ברמות שונות ובשלבים שונים של הכרה בכך שיש סגירות שמתרחשת. לכולן רצון לחיבור אך לא סומכות כבר על עצמן ועל גברים שזה אפשרי.
בשם השוויון והחופש המיני של העידן המודרני, הן הרשו לעצמן להיכנס למיטה עם הרבה גברים. לרוב לא היה שם חיבור רגשי רב ממדי ולרוב גם היה אלכוהול/מערפלי תודעה שונים. רובן רצו להוכיח משהו לעצמן ולסביבה מכל מיני מניעים שונים. רובן נשבו בקסם העידן המודרני והשוויון המגדרי, שטוען שגם נשים יכולות להנות ממין חופשי "בדיוק כמו גברים".
וכך נוצרה סיטואציה הפוכה לתהליך הטבעי, שבו תחילת שנות ה 30 אצל נשים זה זמן ה"הבשלה", הפרח מתחיל לפרוח והנשיות מתחילה להתגלם במלואה. במקום לקבל נשים עוצמתיות ומלאות תשוקה לחיים, אנו מקבלים נשים מכווצות ואף כבויות לפעמים, נשים, שחוסר הרגש בתוך המערכות הקצרות הללו גרם להן להיסגר ולהימנע מקשרים זוגיים, או לא להתמסר עד הסוף בתוך מערכת קיימת ולהישאר מרוחקות בתוך הקשר עצמו.

**ה ב ה ר ה **
אני מתייחס פה לנשים שמגיעות אלי ומה שאני רואה מסביבי, אך זו לא הכללה גורפת ובטח לא מנת חלקן רק של נשים. גברים רבים חיים באותן תחושות בדיוק, מרגישים את אותם דברים, ומחפשים פתרונות אחרים גם.

מתוך מה שכתבתי בתחילת מאמר זה, אני רוצה להתייחס לאחד הצרכים הקיומיים שלנו - הצורך במגע, ובמגע שיש בו גם אלמנט רגשי ונוכח.
בעיני הצורך במגע חם ואוהב הוא שווה ערך לצורך לאוכל, מים ואוויר. יש שיגידו שאפשר לחיות גם בלי מגע. נכון זה אפשרי, אולם לאורך זמן, ובפרט אם זה נעשה בילדות, זה מוביל לדעיכה נפשית עד כדי פגיעה במערכות חיוניות שבסופו של דבר יובילו למחלות ומוות. יחד עם זה לחיות במוות רגשי ובידוד רגשי, שנוצר מחוסר במגע ותקשורת רגשית, אלו לא חיים ששווה לחיות אותם.
מחקרים רבים אין ספור בדקו ומצאו שקבוצות של אנשים (וגם חיות), שמנעו מהם מגע ומגע אוהב, פיתחו תסמינים שונים שגרמו לירידה בחיוניות ובתפקוד האישי והחברתי שלהם מצד אחד, עד כדי אלימות ואגרסיה מצד שני.
זה אף דבר ידוע במסגרות החינוכיות, שמגע, תשומת לב ותקשורת מובילים לתוצאות טובות. כששמים לב לילד/ה שמפריעים או מתנהגים בצורה אלימה, יודעים שמאחורי זה יש צורך במגע, נראות ותשומת לב שלא מתקבל בבית או בחברה.

וכך קורה שחלקנו הגדול (כמעט כולנו בעיני) גדל עם חסך במגע בכלל ומגע אוהב ורגשי בפרט. מתוך הצורך הזה מתפתחות כל מיני אלטרנטיבות, כדי להגיע למצב שבו נוכל להתחבר ולהרגיש. חלקנו יבחרו בחומרים שונים כדי לעזור לעקוף את המגננות שמונעות מאתנו מלהתחבר בפשטות, חלקנו יבחרו בפעילויות שונות שיהוו כר פוטנציאלי למימוש מגע כמו מסיבות סדנאות וטיולים, וחלקנו יבחרו גם בדרכים אלימות כדי לממש את הצורך הבסיסי הזה.
אל החסך במגע מצטרף האלמנט של העידן המודרני והשוויוני, שפתח אפשרויות רבות למגע מהיר ומזדמן שאין בו עומקים של חיבור ורגש.

ופה אני עוצר ומדגיש, שבזה שאני אומר אין עומקים וחיבור אני לא מכוון לכך שמערכת יחסים צריכה להיות מונוגמית ארוכת שנים או פוליאמורית או כל סוג אחר של מערכת יחסים, שקיימות בשפע היום.
הכוונה שלי היא שחיבור ועומק יכולים להיות גם בסטוץ ובכל סוג של מערכת יחסים, ללא קשר לאופי שלה ולמשך הזמן שלה.

לאחרונה ראיתי קמפיין חד צדדי של משרד הבריאות שנכתב בו כך:
"
נראה לך שאת הולכת לשכב עם מישהו שדברת אתו פחות מהספר שלך? לפני שזורמים למיטה זורמים על שיחה"
כמו שהוא הקמפיין מקומם, בטח כשהוא מופנה לנשים בלבד, אני לא יודע מה כוונתם באמת וזה פחות רלוונטי.
מה שכן רלוונטי זה להסתכל על זה בכלליות ועל מצב הדורות, שחווים חיבורים מהירים לפעמים תחת השפעות חומרים ומה זה עושה לאורך זמן.
מה שאני יכול לקחת מהקמפיין שלהם זה את הנחיצות בחיבור רגשי לשני הצדדים וההשלכות שיקרו כשאין חיבור לאורך שנים במערכות מזדמנות וארוכות גם יחד.

שלא תבינו לא נכון, אני רחוק מלהיות פוריטני שמרן ואני לא נגד סטוצים וחיבורים חד פעמיים, מי שמכיר אותי יודע שזה די רחוק ממני שמרנות ופוריטניות.
אבל מה שכן קרוב אלי ואני פועל למענו זה חיבור רגשי בטווח רחב ככל הניתן.
אני יכול להעיד על עצמי, כשאני מסתכל אחורה על חיי והנשים שהיו איתי באינטימיות.
אני מבין ומזהה, שהמפגשים המוצלחים ממש בממד הרגשי והמיני, המספקים ובעלי המשמעות, היו אלו שהמערכות הרגשיות שבהם היו מפותחות. ושוב במילה מערכת אני לא מכמת לתוך זה פרק זמן מסוים,
אלא הכוונה למפגש בין שני אנשים שיש בו יותר מרובד אחד של חיבור.

דוגמאות לרבדים במערכת רגשית רב ממדית:
יחסי מין זה רובד אחד, חיבוק וליטוף זה עוד רובד, שיחה ושיחה רגשית זה עוד רובד, שיתוף באתגר ובכאבים אישיים זה כבר רובד עמוק ומשמעותי יותר, תמיכה הדדית זה רובד נוסף וחשוב. 
ככל שיש יותר רבדים, מערכת היחסים היא יותר משמעותית, מזינה ומצמיחה.

יחד עם כל מה שכתבתי, מגיע החלק של האשמה והשיימינג כלפי אלו שמנסים למצוא את דרכם לחיים של חיבור גופני ורגשי. גברים שמתחבקים ייחשדו בהומואיות, נשים חופשיות מינית הן משתרללות, סדנאות שיש בהם מיניות זה חבורת אנשים שעושים אורגיה ומחפשים רק מין.
למרבה ההפתעה, או שלא :-), המבקרים/ות יהיו לרוב כאלו שהחיבור והחופש ממש חסרים להם/ן, והמניע שלהם/ן לשיימינג הוא קנאה שיושבת על צורך בסיסי לחום ומגע שלא סופק להם/ן, ובמקום זאת קבלו קיתונות של ביקורת בילדות על כל הבעת רגש וצורך במגע.
כמו שאתם מתחילים לראות יש פה מלכוד. מצד אחד רצון לחיבור רגשי רב ממדי ומצד שני חלק ממי שמנסים לקבל את הצרכים הללו יכולים לחשוף את עצמם לביקורת חברתית ואף שיימינג חברתי.

אז למה כתבתי את כל המאמר הארוך הזה? [ותודה שקראתם עד פה] ומה אני מציע?

חלק גדול מהא.נשים שבאים לפעילויות שלי, לסדנאות הקטנות או להתכנסויות הגדולות, באים עם מטען שלם של פחדים והסתרה. יש המון פחד וחשש, שנוצר מכל הסיפורים שהלעיטו אותם על מה קורה במרחבים כאלו וגם פחד ממה יגידו עליהם כשידעו שהם באים למרחב כזה. לכן לפעמים אף יבחרו לבוא בהסתרה כדי שלא ידעו, ועל כך אני מוקיר אותם שאינם מוותרים למרות החשש מהביקורת הסביבתית.
אני כותב את המאמר מתוך כאב, שאני מרגיש לפעמים כשאני הולך ברחוב ומזהה את הצורך החברתי במגע ותקשורת רגשית בריאה. אני הולך ומסביבי א.נשים רבים שפופים ושבויים בפרדיגמות שכולאות אותם לחיים של חוסר.
כן לחלקם יש כסף ורכוש וחיים "טובים", אבל מעבר לכך יש הרבה חוסר במערכות יחסים מרובות רבדים מזינים.

ובעצם אני כותב את זה כדי לחלוק איתכם/ן שיש אפשרות אחרת ואת האפשרויות הללו אנחנו מלמדים ומעבירים בהתכנסות לטנטרה ואינטימיות, נכון יש פה אלמנט שיווקי, אבל ברוך השמש, כסף ושורת הרווח זה כבר לא מה שמניע אותי בחיים. מאחורי הפעילויות שלי יש חזון רחב של הנגשת כלים ושיטות מיטיבות לחיים בריאים, מאושרים וחופשיים מכבלי ההתניות החברתיות המסרסות.
מפעילות לפעילות אני והצוות שלי משתכללים ומשפרים את המרחבים שאנו יוצרים והופכים אותם לטובים יותר, בטוחים יותר ומוחזקים יותר על מנת ליצור מרחב שממש מאפשר שינוי וצמיחה.

אומרים שאין הנחתום מעיד על עיסתו, אולם בשנה האחרונה שחררתי את כל המעצורים וההתניות החברתיות שהיו בי כולל הפחדים שיגידו לי שאני עף על עצמי ושהאגו שלי בשמיים. אני מזל בתולה ויש לי מערכת ביקורת עצמית משוכללת מאוד והיא מספיקה לי, ויתרתי על כל הביקורת החיצונית. בבדיקות הפנימיות שעשיתי עם עצמי מול המשובים הרבים, ובחינה רבת שנים על א.נשים שעברו במרחבים שלי הגעתי למסקנה שאני יוצר מרחבים טובים לצמיחה והתפתחות.
ולכן אני בוחר להעיד על "עיסתי" ויצירותיי ואני עומד מאחורי כל מילה שאני כותב.

המרחבים של ההתכנסות הם מרחבים משני חיים והמחיר שתשלמו עבור החוויה הוא זעום לעומת הרווח והתועלת שתקבלו מהם ברמה האישית והחברתית גם יחד, א.נשים רבים עוברים טרנספורמציה מדהימה בהתכנסויות.
ויותר חשוב מזה והחלק שקשור למאמר הזה, זה החלק שבו בהתכנסות תלמדו איך ליצור מערכת יחסים מרובת רבדים ללא קשר לסוג המערכת ואורך הזמן שלה, ותוכלו לצאת ממעגל החסך והבושה סביב נושא המגע והצורך בתקשורת רגשית מיטיבה.
כבר כמה שנים התכנסות ה " "Cosmic Loversלטנטרה ואינטימיות היא מרחב מעולה שמשתבח ומשדרג את עצמו, ואני מזמין אתכם לבוא ולהכיר מרחב מיוחד במינו שיאפשר לכם/ן לחוות שינוי מהותי בחיים שלכם/ן.

Share & Like:

Comments:

Contact: