צרו קשר

היי,
שמנו לב שמשהו לא עובד כשורה ואנחנו פה לעזור :)



אנא בדקו אם שדות החובה מולאו בצורה נכונה,
במידה שעדיין אין שליחה, אנא לחצו על המלבן הורוד ושלחו לנו מייל ישירות: Info.masaot.halev@gmail.com מחכים לשמוע מכם/ן.

חזרה לאתר

Hi
We've noticed that something wasn't working properly and we were here to help (:



Please check if the required fields are filled in correctly,
If there is still a sending problem, please click on the pink rectangle below and email us directly. Info.masaot.halev@gmail.com Waiting to hear from you!

Back to site
לא מצליח/ה לשלוח?
אנא שלחו לנו מייל ל - Info.masaot.halev@gmail.com
סגור
שירות לקוחות 08-9472378

מלחמת המינים

לב של גבר / מאת נירית שפאץ

תלונות חוזרות ונשנות של נשים כלפי גברים על הטרדות ותקיפות, תלונות של גברים כלפי נשים על התנהגות לא ברורה ופוגענית, האשמות הדדיות ב"רוע", חשש וחוסר אמון הדדי, כעסים, מחלוקת בנוגע לדרך שבה יש לנהוג זה בזה ותגובות נזעמות של כל מין כלפי המין השני בכל פעם שהנושא עולה.
לפעמים נראה שזו דמותם של יחסי נשים וגברים בימינו, ושהמושג "מלחמת המינים" מקבל אופי חדש. איך יוצאים מזה? איך מתנהלים עם ההבדלים הקיימים בין האנרגיה הזכרית לאנרגיה הנקבית, איך חיים ביחד בלי לפגוע ובלי להיפגע, ואיך יוצרים מרחב משותף שלא ייראה כמו שדה קרב?
דוד כהן צדק, מנחה ותרפיסט בדרך הטנטרה מפרדס חנה, סבור שלא רק שהמרחב המשותף צריך להתנהל מתוך גבולות בהירים ומדויקים, אלא שיש להבין שהאנרגיה הזכרית והנקבית זקוקות זו לזו כדי להגיע להגשמה ולאושר אמיתי, ועליהן לפעול זה עבור זה וללמוד זה את זה.  
"הייתי איש עסקים עד לפני שש שנים", מתאר דוד, בן 41 ובזוגיות עם שתי בנות.
"בדיעבד, אני מבין שתמיד חיפשתי משהו אחר, ואז הגעתי למורה שלי, שליווה אותי בתהליך של שנה שבו למדתי לשלוט על האנרגיה שלי ולהיות גבר רב אורגזמי. עברתי הכשרות רבות והוסמכתי כמנחה ותרפיסט.
אחרי התהליך הקמנו יחד קבוצות טנטרה לגברים וליוויתי אותו בסדנאות יחידים. היום אני עובד בעיקר עם נשים ועם זוגות בעסק שלי, 'מסעות הלב'. במפגשים האישיים אני משקם מטראומות מיניות על הסקאלה של הטרדות מילוליות ועד אונס. הנזק המצטבר של הטרדות מילוליות יכול להגיע לסגירה ולכיווץ אפילו ברמה מקבילה לזה של אונס חד פעמי. אני מעביר תהליכים להחזרת תשוקה מינית ותשוקה לחיים. התהליכים מועברים בעזרת כלים מעולם הקואצ'ינג, הטנטרה והרגש, בשילוב עם נשימות מיוחדות, עיסויים אינטימיים ושימוש בנקודות לחיצה אנרגטיות".
הנשים שמגיעות אליך זקוקות לאומץ רב. הן עברו טראומה מינית מצד גבר ועכשיו הן מטופלות במיניות על ידי גבר. -"נכון, בהתחלה זה לא קל. יש חששות, וזה מעמת אותן עם הפחדים שלהן. אבל היתרון בעבודה מול גבר, הוא שהריפוי יותר חזק ומהיר. בין אם הן באות בגלל בעיות בזוגיות, טראומה או חשש מגברים, הן עוברות בתהליך דימוי של דינמיקה של קשר רגשי והתמודדות עם אדם שמייצג את המין הגברי, שבו לומדים לסמוך, להיפתח, לשתף, להיחשף ולהעיז".
אתה מלמד אותן שגברים הם לא כל כך גרועים? –"אני מלמד אותן קודם כל לסמוך על עצמן, לדעת מה נכון ומה לא נכון עבורן, לזהות מתי הן לא מרגישות בנוח ומתי הגבולות שלהן נחצים, וללמוד איך להגיד 'לא' באומץ. למי שבשלה לכך, אני מעביר תהליכי עומק להעצמת העונג".
ומה בדבר הטראומות של גברים? –"בסדנת הטנטרה הראשונה שלי אמרה לי מורה: 'גברים אונסים בכוח פיזי ונשים אונסות רגשית'. המשפט הזה מלווה אותי מאז בפיתוח ההכרה בכך שיש לי רגשות משלי, וזכות לרגשות משלי. פעמים רבות אצל גברים יש מצב שמתחיל מול האם שמציפה את הילד ברגשות ובתחושות עד שאין לו מקום להרגיש את עצמו. הצ'קרה השנייה של הרגשות והתחושות נאטמת ונשרפת כתוצאה מהאונס הזה, וזה ממשיך עם הגבר הלאה, עם בנות זוג ועם החברה בכללותה. גברים נאטמים רגשית, גם אם הם לא רוצים בכך, ומרכז הרגשות והתחושות שלהם לא מתפקד. בנוסף, יש לגברים טראומות של דחייה, פחד מדחייה והתעללות רגשית מצד נשים וגברים אחרים שלא קשורה בהכרח למין. ויש גם גברים שנפגעים מינית, אם כי זה פחות שכיח".
איך הפגיעה בתחום המיני אצל נשים וגברים משפיעה על כלל תחומי החיים? –"זה משפיע על הכול: מיניות, זוגיות, יחסים בעבודה, חברות, יחסים עם הילדים. הביטחון הכללי מתערער, התשוקה לחיים מתערערת, היכולת להכיל את הזולת יורדת ואין זמינות רגשית".
גברים מגיעים אליך הרבה פחות. אולי הם חוששים מתרפיסט גבר? –"לא, זה לא העניין. גם הקולגות הנשים שלי לא משופעות במטופלים גברים. הסיבה שהרבה יותר נשים מגברים מגיעות לתהליך מסוג זה היא שלגברים יש קושי גדול יותר לעבור תהליך".
וזוגות שמגיעים אליך לתהליך זוגי עוברים בעצם תהליך כפול? –"כן, בזוגות כל אחד מביא את המשקעים והאתגרים שלו. אם יש בן/בת זוג, ההעדפה היא לעבור את התהליך איתו/איתה, ושהוא יקבל את המקום של המרפא.
היה אצלי זוג שבא לטקס 'אמריטה' (שפיכה נשית מדיטטיבית), שניהם חוו תהליך של ריפוי. את הגבר לימדתי להיות מאוד נוכח ומעניק ללא רצון בתמורה כלשהי, ואת האישה לימדתי להתמסר עד לאובדן שליטה מלא, ואז נפתח מרחב שבו יש לכאב מקום. במהלך התהליך השתחררו אצלה הרבה כאבים וטראומות בצורה של בכי וזעקות שבר. תמכתי בו להישאר נוכח ולא להיעלם לנוכח הכאב, ובה תמכתי להמשיך לסמוך ולשחרר, וכך יצרתי מחול זכרי-נקבי, שבו ככל שהזכרי יותר נוכח, הנקבי יכול להתמסר יותר, וככל שהנקבי מתמסר יותר, הזכרי רוצה להיות יותר נוכח. כך נוצר מעגל אנרגטי שמזין את עצמו ומביא למרחב של ריפוי בין בני הזוג, שעד אז לא היה קיים, מכיוון שהאנרגיות היו " מעורבבות" ולא נוכחות במלאות ". כשמרחב הכאב התנקה העונג שהיא חוותה התעצם בצורה משמעותית לרמה שהיא לא חוותה מעולם.
כדי להמחיש את תפיסתו הוא ממשיל  משל על אנרגיית החיים. "את אנרגיית החיים, שהיא גם האנרגיה המינית, ניתן להמשיל לכדור מאיר ומלא שמחה, שנולד בתוכו של כל אדם. במהלך החיים מצטברות טראומות, שנשמרות בגוף{ בעזרת מערכת ההדחקה} כמו פיסות בד אטום שמכסות יותר ויותר את הכדור, עד שאורו מתעמעם ולא מצליח לחדור את הבד ולהאיר. אז מתחילות תופעות כמו דיכאון, עייפות, עצבנות ומחלות פיזיות ונפשיות. בטנטרה תרפיה לא מטפלים באנרגיה המינית, שממשיכה להתקיים אצל כל אחד ולא נפגעת לעולם. מטפלים בשכבות שמכסות אותה ומונעות ממנה להאיר. בעזרת כלים שונים הטנטרה תרפיה עוזרת לאדם לחזור לעצמו ולחוות את הרגע, לחוות את המדיטציה ולהגיד כן לכל מה שקורה וקרה, כולל להגיד כן לכאב והפגיעות, אותו כאב שעטף לנו את הכדור ואותו כאב ש"הזמין" את העטיפה הרוחנית".
יכולת להתמחות בשיטות ריפוי שונות. האם ההתמחות במיניות מקרית? –"לא. הנתיב שלי הוא דרך הטנטרה, הטנטרה היא מילה שמייצגת מצב תודעה מאוד גבוה של הארה. כדי להגיע למצב הזה עובדים עם אנרגיית החיים מלמטה למעלה. זוהי הדרך העתיקה וכמעט יחידה שעובדת עם הרוח והחומר גם יחד באופן מלא ואינה מדחיקה או מתביישת בצדדים המיניים וה"אפלים" שלנו. עבודת ריפוי שלמה למיניות חייבת לכלול גם עבודה מינית פיזית ולא רק עבודה מהמיינד. אי אפשר לרפא לגמרי מיניות בדיבור כמו שאי אפשר ליהנות לגמרי ממיניות בדיבור".
אתה עובד בתחום רגיש מאוד. יש שיאמרו, בעיקר לגבי העיסויים האינטימיים שניתנים בעירום, שאין הבדל בין עבודתך לבין שירותי זנות, ויש שיחשדו שאתה מנצל לרעה את הנשים שמגיעות אליך.
"לטנטרה יצא שם רע וסליזי", הוא משיב. "הסיבה לכך היא שאנשים שנתקלו בטנטרה, ואנרגיית החיים שלהם החלה להתעורר, נכנסו למרחב שבו כל החסכים מהילדות ומהחיים רוצים לבוא לידי ביטוי, וכך נוצרו מצבים מעוותים ושגויים של ניצול לרעה של המרחב הזה. העבודה שלי ושל חבריי וחברותיי בתחום באה להקנות כלים וידע איך להתנהל בצורה מכובדת ומקודשת כשנכנסים למרחב האינטימי-מיני-רגשי".
לקראת החזון הזה, הוא מספר, הוא עורך כנסים הנקראים Cosmic Lovers. הכנס הבא יתקיים בעוד מספר חודשים ליד מקור מים הצפון, ובו הוא מתכנן לארח כ-30 מורים מהארץ ומחו"ל. "השליחות שלי בכנס היא להחזיר עטרה ליושנה. המקום בו עבודה מינית טקסית באמצעות טנטרה, שמאניזם ועוד שיטות, תקבל מרחב בטוח, מקודש ומוגן. כל מורה בכנס יסביר מה הגבולות, מה מותר ומה אסור, איך להגיד לא. המשפט המוביל בכנס יהיה 'לא הוא הכן החדש'. כלומר: כשאני אומר לא לאחר, אני אומר כן לעצמי".

Share & Like:

Comments: